Samling: Dacia ladekabler
Dacia EV Bakgrunn
Renault gjorde som Volkswagen og gjorde det samme med Dacia som det tyske merket gjorde med Skoda på begynnelsen av 90-tallet. Dacia var et obskurt rumensk bilselskap, men Renaults teknologi og investeringer forvandlet det til en av de viktigste aktørene på det europeiske markedet for lavprisbiler, og et av de få selskapene som har en voksende markedsandel. Dacia er kanskje et billigbilmerke med beskjedne tekniske aspekter, men prisen og driftssikkerheten har gjort det til et verdsatt medlem av Renault-konsernet. Selv om elbilrevolusjonen startet med dyre og avanserte biler, vil trenden fortsette med små og rimelige modeller, og det er nettopp der Dacias styrke ligger. For øyeblikket er dette Europas billigste elbilmodell med solide salgstall, og det er nettopp derfor vi i Voldt er så oppmerksomme og har utviklet ladekabelløsninger for dette merket.
Dacia EV-modeller
Til tross for det relativt lille utvalget av Dacia-modeller, var det en nisje for en rimelig elbil, som ble fylt av Dacia Spring, en kompakt crossover. Denne modellen, som i stor grad er basert på Renault Kwid og CMFA-EV-plattformen, ble introdusert i 2021 og har siden gjennomgått to oppgraderinger, både når det gjelder design og teknologi, for å holde den relevant i forhold til dagens markedsstandarder. 2024-modellen har et moderne utseende, banebrytende teknologi og en prislapp som gjør den til et overbevisende valg for alle typer kunder. Den avanserte teknologien og sterke markedsposisjonen garanterer et godt salg, og Voldts støtte i form av avanserte ladekabelløsninger er forventet.
Dacia EV-teknologi
Siden Dacia Spring Electric er en elbil på innstegsnivå, kan du ikke forvente for mye når det gjelder batterikapasitet eller rekkevidde. Men denne urbane crossoveren har likevel ganske overbevisende spesifikasjoner. Spring Electric drives av en batteripakke på 25 kWh, noe som tilsvarer en 45 hk Electric motor og forhjulsdrift. Dette oppsettet er tydeligvis designet for å oppnå en lengre rekkevidde (opptil 165 km), men reduserer ytelsen. Et lite litium-ion-batteri betyr langsommere ladetider, og Dacia Spring trenger omtrent fire og en halv time på å lade fra 0 til 100 % med en vekselstrømslader på 6,6 kW. Når den er koblet til en hurtigladende likestrømslader, kan den lade fra 20 til 80 % batteri på 38 minutter med en maksimal effekt på 34 kW. Vi i Voldt er sikre på at vi kan redusere disse tidene noe ved hjelp av våre premium ladekabler. Shuko- og Commando-stikkontakter er tilgjengelige.
Voldts elbilladeinnovasjon for Dacia
Voldts ladekabler er produsert i Europa med førsteklasses italienske materialer, noe som gjør dem mer robuste og pålitelige enn andre alternativer. Dette sikrer en jevn og effektiv ladeopplevelse hver gang. Kablene har førsteklasses kobberkabler, noe som gjør dem mer fleksible og motstandsdyktige mot rettvinklede bøyninger. Plugghuset er i ett stykke og IP65-klassifisert, noe som gjør det mer holdbart og vanntett enn plugger som består av flere deler. Vi tilbyr to års garanti, gratis frakt innen to virkedager og problemfri retur på alle våre ladekabler. Voldts satsing på kvalitet og merverdi gjør våre ladekabler til en perfekt match for Dacia Spring Electric.